Τρίτη 10 Μαΐου 2011

to school or not to school?...

Από την Α' γυμνασίου η ίδια καραμέλα... Πέντε χρόνια ενδοσχολικές και μετά πανελλήνιες... ουφ! to school or not to school? ιδού η απορία!  Εχθές άκουγα στο schooligans on air για διάφορες σμικρύνσεις ή άλλους ποικίλους τρόπους αντιγραφής που λαμβάνουν χώρα στις κατά το θεαθήναι αδιάβλητες παννελλήνιες εξετάσεις που έχουν κάνει όλους εμάς τους μαθητές να φοβόμαστε από τη στιγμή που πατάμε το πόδι μας στο σχολείο.  Ε λοιπόν είναι καταπληκτικό το πως η φαντασία και η εφευρετικότητα των μαθητών μπορούν να πάρουν φωτιά όταν έχουν να σκεφτούν τρόπους για να... "διευκολύνουν" τον εαυτό του να εισπράξει ένα πιο ενισχυμένο βαθμό. Λίγο πολύ όλοι έχουμε κλέψει σε κάποιο τεστ είτε με τα κλασσικά σκονάκια , είτε αντιγράφοντας είτε επινοώντας άλλες, πιο εφάνταστες μεθόδους. Θα γράψω παρακάτω μερικούς από τους πιο τρελούς τρόπους αντιγραφής που άκουσα !!!
    Λοιπόν , ένας ο οποίος κοντεύει να γίνει κλασικός είναι τα χαρτομάντιλα στο παπούτσι. Ο μαθητής γράφει τα σκονάκια του σε χαρτομάντιλα τα οποία τοποθετεί στα παπούτσια του. Όταν έρθει η ώρα της εξέτασης και κολλήσει σε κάποιο θέμα από τα οποία... πατάει, ζητάει να πάει στην τουαλέτα. Επειδή στις εξετάσεις συνήθως  και λέω ΣΥΝΗΘΩΣ ένας από τους επιτηρητές συνοδεύει το μαθητή στην τουαλέτα , δεν πρέπει να του γίνει αντιληπτή η ύπαρξη των σμικρύνσεων. Έτσι, με το χαρτομάντιλο μπορείτε αθόρυβα να βγάλετε το σκονάκι σας , να το διαβάσετε και έπειτα να το πετάξετε σαν κύριοι στον κάδο της τουαλέτας χωρίς να καταλάβει κανείς τίποτα. Μη φαντάζεστε ότι ο επιτηρητής θα είναι μαζί σας στο ... μέρος! Απ έξω θα ναι και απλά θα έχει τα αφτιά του ανοιχτά για τυχόν " ύποπτους" ήχους από χαρτί τετραδίου.
   Ένας άλλος τρόπος τον οποίο άκουσα στο schooligans on air, είναι η μέθοδος φτερνίσματος! Λοιπόν, η συγκεκριμένη κομπίνα έχει ως εξής. Γράφεται διαγώνισμα ή εξετάσεις . Έχετε από πριν συνεννοηθεί με τους φίλους σας  (επιλέξτε το φυτό της παρέας για σίγουρα αποτελέσματα) και φτερνίζεστε την ώρα που γράφετε τα θέματα πολλαπλών επιλογών. Ο φίλος σας σας λέει έναν αριθμό. Ας πούμε πως σας είπε 145, αυτό σημαίνει πως οι σωστές απαντήσεις στις πολλαπλές επιλογές είναι το 1 το 4 και το 5. Τρομερό έτσι???
   Έπειτα υπάρχει η μέθοδος του στυλό. όταν η απάντηση την οποία ρωτάτε είναι σωστή ο φίλος σας παίζει ένα σκοπό τραγουδιού με το στυλό του. Όταν είναι λάθος έναν άλλο. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχετε και λίγο ρυθμό :p εναλλακτικά και πιο εύκολα απλά στο σωστό χτυπάει μία φορά το θρανίο με το στυλό του και στο λάθος δύο. ( είναι δοκιμασμένο από το τμήμα μας :P )

Λοιπόν δεν συνεχίζω... ούτε είχα κάποιο ιδιαίτερο λόγο που έγραψα αυτούς τους τρόπους εξαπάτησης. Απλά θέλω να σας δώσω τη βαρύτητα που έχει το πράγμα. Αυτά δεν με πειράζει προσωπικά να γίνονται σε οποιαδήποτε ενδοσχολική εξέταση.Πρώτη εγώ αλλάζω κόλλες με τους συμμαθητές μου ή βοηθάω τους άλλους στις εξετάσεις όπως κι εγώ έχω πάρει βοήθεια  μερικές φορές. Στο σχολείο αυτός που εισπράττει τη βοήθεια , αν πάντα δεν ενοχλεί και δεν αποσπά την προσοχή των συμμαθητών του, το πολύ πολύ να βγάλει ένα καλό βαθμό ή αυτός που τον βοηθά να αποτρέψει το ενδεχόμενο να μείνει! Αυτό μεταξύ συμμαθητών δεν είναι κακό. Και λίγη αλληλεγγύη δεν βλάπτει τέλος πάντων! Όμως πρόβλημα είναι αυτά τα φαινόμενα να παρατηρούνται στις πανελλήνιες! Εκεί το θεωρώ ανήθικο. Γιατί? Γιατί εκεί δεν είναι η απλή διαφορά στους βαθμούς γυμνασίου- λυκείου! Δεν κρίνεται απλά ποιος θα είναι ο απουσιολόγος και ποιος ο βοηθός του! Εκεί μιλάμε για διαφορά μορίων! Μορίων που μπορεί να δώσουν τη θέση κάποιου που έκλεψε σε μία σχολή ενώ δεν το αξίζει και να στερήσουν αυτή τη θέση από κάποιον που πραγματικά προσπάθησε και απλά... τήρησε τους κανονισμούς! Δεν απευθύνομαι ούτε στο υπουργείο, ούτε στους επιτηρητές . Απευθύνομαι στα ίδια τα παιδιά που την Πέμπτη θα δώσουν. Είμαι κι εγώ στην ίδια φάση, μόνο λίγο μικρότερη. Ξέρω πως έχει η κατάσταση. Απλά είναι άδικο να πηγαίνει χαμένο το διάβασμα, ο προσωπικός κόπος και στο κάτω κάτω η γνώση που έχουν μερικοί την οποία εσείς δεν κατέχετε και απλώς αντιγράψατε. Όταν πρόκειται για την πανελλαδικές το ζήτημα είναι λεπτό... Αυτός είναι λοιπόν ο αδιάβλητος θεσμός?
 Τα γράφω όλα αυτά με αφορμή την εκπομπή που άκουσα αλλά και τα λόγια μίας συμμαθήτριας μου . Αυτή η κοπέλα λοιπόν, δήλωσε πως η αδελφή της πέρασε σε μία σχολή, και μάλιστα υψηλών μορίων χωρίς να έχει ανοίξει βιβλίο στο μάθημα της βιολογίας και παρόλα αυτά να γράψει 15. Χάρη στα σκονάκια. Σκέφτηκα λοιπόν μία γνωστή μου, η οποία ξέρω πως διαβάζει τρελά όλη τη χρονιά, πάντα ήταν άριστη μαθήτρια και το αποκλείω να έκλεψε στις πανελλαδικές. Παρόλα αυτά  δεν πέρασε με διαφορά τεσσάρων μορίων (!) στη σχολή που ήθελε Αποτέλεσμα?Δίνει ξανά εξετάσεις φέτος , διπλάσια αγχωμένη, ενώ η άλλη πέρασε αμέσως ξοδεύοντας το μισό χρόνο της γνωστής μου σε διάβασμα. Τώρα η ώρα που της πήρε να κάνει τα σκονάκια δεν ξέρω αν πιάνεται ...
Δεν νομίζω ότι είναι και ο καλύτερος τρόπος να αρχίσω το blog μου όμως αυτό το θέμα με βασανίζει το βρίσκω τρομερά άδικο... Όταν όλοι είναι τόσο αδιάφοροι μπροστά σε κάτι τόσο κρίσιμο όπως η εισαγωγή ενός ανθρώπου στο πανεπιστήμιο, πως περιμένουμε αυτή η χώρα να πάψει να είναι διεφθαρμένη...? Το πήγα μακριά? Μπορεί... Απλά αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις σχετικά με το θέμα.

                                                            Καλή επιτυχία guys!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου